Jangan Menyerah

Rabu, 24 Februari 2016

APA? Kena Mengulang Kembali Kertas Peperiksaan ( Repeat Paper )

APA ? KENA REPEAT ? BIAR BETUL ?

Apa perasaan korang bila dapat keputusan tapi kena repeat semula sebab keputusan kurang memuaskan. Mesti banyak jenis perasaan yang ditonjolkan bila dapat keputusan. Hah.. jangan sedih.

Jangan anggap orang yang repeat paper ni orang yang kaya sebab mampu repeat banyak paper. Tak semua orang dapat repeat paper. Mereka bukan nak bazirkan duit ibu bapa untuk suka-suka tapi nak perbaiki keputusan mereka. Mungkin mereka terpaksa buang rasa segan n pinjam duit ibu bapa terlebih dahulu untuk sementara untuk membaiki keputusan supaya menjadi lebih baik yang boleh digunakan untuk menyambung pelajaran ke IPT kemudiannya bekerja dan membayar kembali duit pinjaman daripada ibu bapa mereka.


Ni lah kehidupan kami dalam Pra U. Masing-masing busy dengan assigment. Mereka bekerja keras demi masa depan.


Nasihat : ADA USAHA, ADA HASILNYA. So, student yang terpaksa mengulang tu jangan rasa sedih, malu, segan atau menyesal sebab kena mengulang tetapi sebaliknya kena bersyukur sebab kita diberi peluang untuk mengulang walaupun terpaksa mengorbankan masa dan sumber kewangan yang banyak demi masa depan. INGAT, ANDA MASIH MAMPU MENGUBAH NASIB ANDA MELALUI PAPER YANG ANDA REPEAT. MASA DEPAN BERADA DI TANGAN ANDA.

BE POSITIVE LIKE ME. SEMUA TENTANG KITA BIAR POSITIF. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan