Jangan Menyerah

Sabtu, 27 Ogos 2016

MIMPI

 MIMPI OH MIMPI. 
ADAKAH ITU HANYA PERMAINAN TIDUR? 
AKU PUN TAK YAKIN SAMA ADA ITU PERMAINAN TIDUR ATAU BUKAN.

It's Just A Dream
Sejak menjak ini, aku selalu bermimpi. Kadang-kadang mimpi hal yang lebih kurang sama. Memanglah ada orang kata, mimpi ni hanya sebagai permainan tidur jer. Ada sesetengah orang percaya akan tafsir mimpi yang mereka mimpi dan ada yang tak percaya langsung pun tentang mimpi. Aku ni nak kata percaya, aku kurang percaya..nak kata tak percaya, aku percaya. So, aku ni boleh dikatakan duduk di tengah-tengah antara percaya dan tak percaya.


It's Just A Nightmare. Don't Worry.

Kadang-kadang terbangun daripada mimpi tu. Kadang-kadang takut nak sambung tidur sebab tak nak mimpi hal yang sama. Kalau boleh nak mimpi yang indah jer macam dalam dunia fantasi gitu. Kadang-kadang tak boleh nak lelapkan mata sebab terfikirkan makna yang tersirat disebalik mimpi tu. Adakah mimpi tu membawa petanda yang baik atau buruk? Semua itu terserah padaNya.

Sebenarnya mimpi ni ada 3 jenis saya rasa. Pertama, mimpi itu hanya satu permainan tidur (untuk menghiburkan minda kita yang tengah letih). Kedua, mimpi itu mainan syaitan (mimpi perkara buruk sepanjang kita tidur). Ketiga, mimpi ini daripada kuasa Tuhan (dimana ia akan membawa petanda).

Sebaik-baiknya, kita jangan terlalu percaya akan apa yang kita mimpi. Tak semua akan menjadi kenyataan. Kalau kita cari tafsir mimpi di internet sekalipun, kita tak boleh percaya kerana ianya bukannya 100% betul, tepat dan jelas. Ajal, maut dan takdir, semua itu berada di tanganNya. Kita sebagai hambanya, hanya boleh berdoa dan menjalankan segala perintahNya.

p/s : Andai aku silap, tolong tegur secara terbuka dan rasional. Terima Kasih kerana sudi meluangkan masa untuk membaca artikel di blog ini.

Twitter : @AWellimina



Tiada ulasan:

Catat Ulasan