Jangan Menyerah

Ahad, 22 Januari 2017

NASIHAT KU UNTUK CALON-CALON YANG BAKAL MENGISI BORANG UPU, MENGISI BORANG SECOND INTAKE, MENGAMBIL UJIAN MEDSI DAN TEMUDUGA

NASIHAT KU UNTUK  CALON-CALON YANG BAKAL MENGISI BORANG UPU, MENGISI BORANG SECOND INTAKE, MENGAMBIL UJIAN MEDSI DAN TEMUDUGA


1. Bagi calon yang bakal mengisi UPU, beli pin UPU siap-siap then isi secara online betul-betul. Pastikan butang SAH diklik. Kalau dah isi jangan lupa kemaskini.
2. Bagi calon yang bakal mengisi borang second intake, beli pin U yang korang nak (kalau boleh jangan beli 1 no pin untuk 1 U jer, belilah pin U yang lain sekali. Tak salah isi banyak2 U. Mana tau, korang tak dapat U tu, at least ada U lain korang boleh harapkan). Then, isi secara online betul-betul. Pastikan butang SAH diklik.

3. Bagi calon yang bakal mengambil ujian Medsi, jangan nervous. Relax jer. Tak perlu study apa-apa. Asalkan pandai memilih jawapan. Jangan terlalu menipu soalan dan boleh tertipu oleh soalan.

4. Bagi calon yang bakal menjalani temuduga, jangan nervous. Buat macam biasa. Ingat, jangan tak bersuara . Jawab jer soalan yang bakal diajukan. Fokuskan diri pada soalan. Jawab dengan tenang dan penuh keyakinan. Latih diri untuk berspeaking.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan